Regisztráció Elfelejtett jelszó

Európai Unió

Megindult a gazdagok népvándorlása

#814105 Koffein

A londoni gazdagok elkezdtek menekülni a brit fővárosból, ahogy az új adók egyre költségesebbé teszik számukra az öröklést és a befektetést. Ráadásul a brexit a Londonban élő európai vagyonosokat is arra kényszeríti, hogy telepítsék haza a tőkéjüket.

...

A gazdagok elvándorlása általában arra utal, hogy egy ország komoly politikai és gazdasági problémákkal küzd.

http://www.investor.hu/news/20180131-vagyon-gazdag...

mestertroll :D

#812547 Koffein

ilyenkor kérdem én, hogy hol a gerinc? ha beleáll valamibe, akkor vigye végig rendesen... :-P

„Talán, hangsúlyozottan talán, érdemes lenne egy új népszavazást tartanunk az EU-tagságról. Ez végre egy generációnyi időre levenné a kérdést a napirendről.”

https://index.hu/mindekozben/poszt/2018/01/11/fara...

alakul

#809297 Kissherceg

Az Európai Bizottság 2025-ig szeretné egységesebbé, hatékonyabbá, demokratikusabbá és átláthatóbbá tenni az európai gazdasági és monetáris uniót. A testület értékelése szerint az Európát sújtó gazdasági és pénzügyi válság nem az euróövezetből indult ki, de napvilágra hozta annak intézményi gyengeségeit. Jelenleg a gazdasági mutatók és a hangulatindex a 2000 óta mért legmagasabb szinten van, Európában ma újra fellendülés látható, minden tagállam gazdasága növekszik. Ezt a kedvező környezetet az Európai Bizottság szerint arra kell kihasználni, hogy végrehajtsák a most megfogalmazott stabilitási terveket, amelyek elmélyítik az európai gazdasági és monetáris uniót.

Az ütemterv mellett a mai csomagban négy kulcsintézkedés szerepel:

Javaslat az Európai Valutaalap (EMF) létrehozására. A javasolt Valutaalap az uniós mentőalap, az Európai Stabilitási Mechanizmus (ESM) már bejáratódott szerkezetére épül, és az EU jogrendjébe illeszkedik. Az elmúlt években az ESM döntő szerepet játszott az euróövezet stabilitásának megőrzésében, segített a tagállamoknak, hogy hozzáférjenek az államkötvénypiacokhoz. Az Európai Valutaalap lényegében megőrzi az ESM jelenlegi pénzügyi és intézményi szerkezetét, és továbbra is biztosítja a nemzeti parlamentek szerepét a folyamatban. Az EMF közös védőhálót kínál az Egységes Szanálási Alapnak, amelyekből a bankokat menthetik, ha baj van, végső hitelezőként működik majd közre a pénzintézetek rendezett szanálásában. A sürgős esetekben gyorsabb lesz a döntéshozatal, és közvetlenebb lesz a részvétel a pénzügyi támogatási programok irányításában. Idővel az Európai Valutaalap új pénzügyi eszközöket is kidolgozhat, például egy esetleges stabilizációs funkció támogatására. Ezzel az eurókötvényekre utalnak, de csak nagyon óvatosan, mert a németek ellenzik, hogy közösen vállaljanak adósságot. Az Európai Parlament és a Tanács felkérést kap, hogy 2019 közepéig fogadják el e jogalkotási javaslatot.

Javaslat a gazdasági és monetáris unióbeli stabilitásról, koordinációról és kormányzásról szóló szerződés integrálásáról az uniós jogba. Ezt 2012-ben 25 tagállam – köztük Magyarország – fércelte gyorsan össze egy EU-n kívüli, kormányközi megállapodásként. Akkor jogi kötelezettséget vállaltak arra, hogy a szerződés hatálybalépését követően öt éven belül – azaz 2018. január 1-ig – beépítik a szerződés lényegi rendelkezéseit az uniós jogba, amire az Európai Parlament is felszólított. Ez a javaslat belefoglalja az uniós jogba a szerződés legfontosabb elemeit, hozzájárul a hatékony nemzeti szintű fiskális keretrendszerek kialakításához. Az Európai Parlament és a Tanács felkérést kap, hogy 2019 közepéig fogadják el e jogalkotási javaslatot.

Az Európai Bizottság kiadott egy közleményt, amely az euróövezeti stabilitást szolgáló, uniós jogi keretbe foglalt új költségvetési eszközökkel foglalkozik. Ebben olyan terveket vázol, amelyek egy euróövezeti költségvetés felé mutatnak, de csak nagyon-nagyon közvetve mer ilyesmire utalni. A közlemény négy ilyen konkrét funkciót tárgyal. Az első egy olyan eszköz, ami a tagállamok szerkezeti reformjait segítené, valamint tagállami kérésre technikai segítséget nyújtana. A második egy célzott eszköz az euróövezeti csatlakozás felé haladó tagállamoknak, ami Magyarországnak is segíthet. A harmadik egy védőháló a bankuniónak az Európai Valutaalap/Európai Stabilitási Mechanizmus révén, amelyet 2018 közepéig kell elfogadni, és 2019-re beindítani. A negyedik egy stabilizációs funkció, amely akkor segítene a beruházásokban, ha nagy sokk érné az adott tagállamot. Majd a következő, 2020 utáni többéves pénzügyi keretben vezetnék elő ezeket a reformokat. A 2018–2020 közötti időszakra az Európai Bizottság javasolja a strukturális reformokat támogató program megerősítését, aminek részeként megduplázná a technikai támogatási tevékenységekre rendelkezésre álló összeget, így 2020-ig 300 millió euró jutna erre. A javaslatok között szerepel a reformok végrehajtását segítő új eszköz tesztelése egy kísérleti projektben.

Az Európai Bizottság közzétett egy másik közleményt az európai gazdasági és pénzügyminiszter lehetséges feladatköréről. A miniszter az Európai Bizottság alelnöke és az eurócsoport elnöke lenne, ahogy ennek lehetőségét a jelenlegi uniós kvázi-alkotmányként működő alapszerződések biztosítják. Ez az új tisztség erősítené az EU és az euróövezet gazdaságpolitikájának egységességét, hatékonyságát, átláthatóságát és demokratikus elszámoltathatóságát a nemzeti hatáskörök maradéktalan tiszteletben tartása mellett. Ha 2019 közepéig sikerül megállapodni a miniszter szerepéről, akkor a következő Európai Bizottság már ezzel a hivatallal együtt állhatna fel. Az eurócsoport ezt követően határozhatna arról, hogy a minisztert két egymást követő hivatali időszakra elnökévé választja, a két tisztség összehangolása érdekében.

Egy visszautasíthatatlan ajánlat

A mai csomag része a Jean Claude Juncker által előterjesztett, egy egységesebb, erősebb és demokratikusabb EU megvalósítására irányuló tágabb ütemtervnek, illetve annak a vezetői ütemtervnek, amelyet Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke javasolt, előkészítendő Európa vezetőinek a kontinens jövője szempontjából fontos döntések meghozatalára hivatott, 2019. május 9-i nagyszebeni találkozóját.

Brexit, migráció, digitális piac, kül és biztonságpolitika – ezek a csütörtök délután kezdődő és péntekig tartó Európai Tanács ülésének, a tagországok kormányfői tanácskozásának legfőbb témái.


A csomagot, amely az Európai Parlament elképzeléseiből és a Emmanuel Macron francia elnök szeptemberben, a Sorbonne-on elmondott beszédében kifejtett gondolataiból is merít, a 2017. december 15-i kibővített euróövezeti csúcstalálkozó előestéjén teszi közzé az Európai Bizottság. Ezen a találkozón az uniós vezetők először tárgyalnak majd a soron következő intézkedésekről. Ezt követően 2018. június 28–29-én célzott ülést tartanak majd, ahol már konkrét döntések születhetnek.

CEZ

#808831 Kissherceg

Megelégelve a balkáni hatóságok etikátlan lépéseit, a CEZ cseh energetikai nagyvállalat kiárusítja maradék balkáni erőműveinek egyikét és Nyugat-Európa felé fordul - írja a Transitions Online. “Változtatunk fejlesztési politikánkon”, mondta a Vállalat pénzügyi vezetője, Martin Novak. „Új célpontjaink a megújuló energiát termelő létesítmények,egyértelműen Közép-és Nyugat-Európában, sokkal inkább, mint Délkelet-Európában.” Az irányváltást a a helyi törvényhozókkal és hatóságokkal folytatott, hosszadalmas hadakozás előzte meg


http://index.hu/gazdasag/2017/11/30/elege_van_a_ba...

​Hol fognak dolgozni a bevándorlók, ha már Döner sem lesz?

#808788 TrendMan

Brüsszel kinyírná a dönert!

Az Európai Parlament Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszer-biztonsági Bizottsága nem engedélyezné, hogy a mélyfagyasztott dönerhúshoz foszfátot adjanak, amennyiben decemberben az Európai Parlament követi a bizottság döntését, az a dönergyártás végét jelentheti.

Kevesen tudják, de a dönerhúsban foszfát is van, ami segít a víz megkötésében, és összetartja a hús különböző alkotóelemeit, hogy azok stabilabban álljanak a nyárson, a foszfát nélkül a hús hamarabb kiszáradna és szétesne.

Eddig nem volt pontos európai szabályozás azzal kapcsolatban, hogy lehet-e foszfátot használni a fagyasztott dönerhúsban, ezen szeretett volna változtatni az Európai Bizottság, amely engedélyezte volna a foszfát használatát, az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága a szocialisták és a zöldek nyomására viszont kifogást emelt ez ellen, az indoklás pedig az volt, hogy szív- és érrendszeri egészségügyi problémákat okozhat a foszfát.

Az ügy pikantériája, hogy 2014-ben az Európai Parlament már engedélyezte a foszfát alkalmazását különböző húskészítményekben, vagyis a döner kizárása diszkriminatív lépés lenne. A CDU európai parlamenti egészségügyi szakértője, Renate Sommer pánikkeltéssel vádolja a szocialistákat és a zöldeket. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal szerint naponta 4200 mg foszfát bevitele a szervezetbe veszélytelen, egy adag döner pedig csupán 134 mg foszfátot tartalmaz. Sommer szerint egy uniós állampolgár átlagosan annyi foszfátot visz be a szervezetébe dönerrel, mint amennyit 1,5 liter kóla tartalmaz.

A döneresek jellemzően fagyasztott dönerhúst használnak a szendvicsek elkészítéséhez, a Bild információi alapján az Európai Unióban naponta közel 500 tonna dönerhúst használnak fel, ennek 80 százaléka Németországban készül, összesen 110 ezer munkahely sorsa függ az Európai Parlament döntésétől.

(Bild)

katalónia

#807468 Kissherceg Előzmény: #807457

itt a magyar szöveg is:

Mekkora kár esett az október 1-i illegális szavazás óta a katalán gazdaságban? Ha ezt így számszerűsíteni nehéz is, az tény, hogy a cégek masszív exódusával ezidáig majd 2400 vállalat tette át a székhelyét a tartományon kívülre, távozott a régióból a piaci kapitalizáció 85%-a(!) és a régiós GDP 36,5%-a. Sokkoló számok, és a kiáramlás csak azért lassult le, mert kvázi már minden jelentős cég elment: a vállalkozásokat nem a hiszterizált nacionalizmus vezeti, hanem a józan ész. Azt nem látni, hogyan oldódik meg a helyzet, viszont azt jól látni, hogy bármilyen szeparatista mozgalom, amely nagyobb önrendelkezéssel kábítja a jónépet és kiszakítaná a gazdaságot a közös európai piacból, végül töredék önrendelkezéshez vezető állapotot alakít ki, mert a globalizált vállalkozások jól felfogott érdekből nem hajlandóak ilyen eszelősséggel tartani és elhúznak a fenébe: a valóságban elképesztő szoros az európai gazdasági integráció, ahhoz kötődnek és nem a nemzethez és pláne nem a törzshöz.

jó hír

#807095 Kissherceg

http://alapblog.hu/feltoroben-a-balkan-orszagai-ig...

Miközben a médiából az Európai Unió kapcsán leginkább a Brexit eseményeiről lehet hallani, vannak még olyan országok is, amelyek nem kilépni, hanem éppen közeledni szeretnének az EU-hoz. A soron következők jelöltek a „balkáni 7-ek”, amelyeknek még sok csatlakozási feltételt kell teljesíteniük, amelyek komoly reformokat követelnek meg az országoktól. A gazdasági mutatók javítása mellett főként az intézményi és törvényi kereteket, a jogállamisági kérdéseket kell rendezniük a sikeres csatlakozáshoz.

Barcelona

#806080 Ibiza Előzmény: #806074

israeliek nem arra születtek saját társadalmat épitsenek.. meglévőkben szeretnek okoskodni.. ők mastarblaster usa nyakán.. de usa nélkül 3perc alatt belógatnák őket a disznók közé..

agressziv ország agressziv határokkal.. megalakulásának alapja egy mesekönyv.. miközben ők egy afriakai szakadár vallási törzs..állandó a kettős mérce.. lásd kerités.. vagy atomfegyverek.. migránsok..esetleg nemzetközi határozatok be nem tartása.önkényes területfoglalások.. államterrorista támadások más országok területén.. hamis bizonyitékok bemutatása a nemzetközi szervezeteknél.. tovább is van mondjam még :( azért ezt nehéz vitatni

Barcelona

#806078 banyaiz Előzmény: #806073

1848 Magyarország nagyon más helyzet és világ mint napjaink, vagy 1935 Spanyolország. De maradva 48 nál. Azokat a jogokat amit akkor a császár elutasított egy fegyveres harccal kell kivívni azonnal, vagy lépésről lépésre politikával véleményes volt akkor is. Francia forradalom átment belső harcokba, az nálunk is előferdülhetett volna ha kivívjuk függetlenséget. Mert azért komoly belső ellentétek voltak. Nem beszélve arról mekkora veszély volt eleve, hogy az orosz cár segítségére siet a forradalmárokkal szemben az uralkodótársának . Széchenyi is pl ellenezte ezt a nagy lendületet nem véletlenül. Forradalmi hangulat sok mindent felülírt.

Lehet, hogy a Monarchiához utána kellett ez a vérfürdő. Lehet, hogy anélkül is létre lehetett volna hozni lépésről lépésre. Forradalmi lendület nélkül amit a Kiegyezésben vagy még többet. Ezt már nem lehet eldönteni.

Barcelona

#806074 banyaiz Előzmény: #806073

Izraelről lehet bármilyen véleményed azért azt nehéz vitatni , hogy elég komolyan megküzdöttek egy önálló államért. Ma is talpig fegyverben, ha másra nem számíthatnak akkor saját maguk is meg tudják védeni magukat. + a nemzetközi nagypolitikában is úgy tudtak sakkozni legyen azért támogatójuk. Elismerjék az országot idővel stb. Bár az angolok arra játszottak mikor kivonultak, hogy úgyis pár hónapon belül végük. Aztán kiharcolták. De nem annyi volt a harc, hogy na itt most egy jó szelfi a felborított autó mellett. :) Aztán menjünk haza mert rossz idő van. :) Ennél kicsit motiváltabbak voltak.


Barcelona

#806073 Ibiza Előzmény: #806072

ravasz bújtatott vélemény a hős israelről.. de más ha megszálló vagy és más ha ott a hazád..

mellesleg kedves sorosod inditotta el a folyamatot.. vagy lökte mg a kereket..

"Más lenne a helyzet, ha egy nagyon elnyomott megalázott, kizsákmányolt, nyomorgó helyzetben lennének. Vagy nem 2017-et írnánk, hanem 1935-öt mondjuk."

:) ez a teszetoszák jelszava.. gondolom 1848-ban is sokan voltak igy..és 2085 is lesznek majd.

Barcelona

#806072 banyaiz Előzmény: #806067

Ha készen állnak arra a küzdelemre, áldozatra amit Izrael megtett, megtesz az önálló államért akkor csapjanak bele. Ha nem akkor felelőtlenség ilyen útra vinni őket . Főleg egy EU-ban ami azért nem a nagy elnyomás, és a nyomorúság földje vsz, legalábbis a világ többi részéhez viszonyítva.

Ha katalánok tömegei készek az életüket is adni , hogy Katalónia független állam legyen , ezért mindenre készek minden áldozatra akkor nem felelőtlenség elvinni őket errefelé. Nem hiszem ennyire ragaszkodnának a függetlenséghez. De hát majd kiderül.

ETA is annak idején arra alapozott, hogy a baszkok majd fegyveresen felkelnek a függetlenségért, vagy az IRA is saját földjén, egyiknek sem jött össze. Pedig akkor nem ez az EU-s kényelmes jólét volt, legalábbis az akkori időkhöz képest ez most igencsak jólét vsz. Több ok lett volna elnyomás ellen lázadni, vagy a körülmények ellen.