Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

bad bad news

#818368 Koffein

A General Motors kedden bejelentette, hogy ezentúl nem tesz majd közzé az Egyesült Államokra, Kínára és Brazíliára vonatkozó, havi bontású gépjárműértékesítési statisztikákat, helyette a társaság három hónapos bontásban publikálja majd az autóeladásokat. A lépés rossz hír a befektetőknek, mivel csökkenti a transzparenciát, és rossz hír a piaci szereplőknek is, mert a havi bontásban publikált autóeladások fontos konjunktúraindikátort jelentenek.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/megszunteti-a-...

"Very sad!" - by Trump :D

e nagyon durva

#818275 Koffein
https://444.hu/2018/03/31/onvezeto-modban-volt-a-t...

ezek szerint a tesla nem is érzékelte a sávelválasztót. a meg gyenge kifogás, hogy többször jelezte, lassíthatott volna, fékezhetett volna, de semmi... ezt gázzabnak érzem, mint az uber esetét, hogy a semmiből ugrott elő, volt kb 2mp, hogy fékezzen, vagy próbálja kikerülni... ez esetben sokkal több idő volt...

Daimler + BMW egyesíti erejét

#818127 Koffein

A Daimler és a BMW aláírta a megállapodást autómegosztási szolgáltatásaik összeolvadásáról. Ennek lehetősége már korábban is felmerült, azonban a megállapodás most született meg. Az autómegosztáson túl az együttműködés az elektromos autók töltésére is kiterjed. Az összeolvadástól gyorsabb növekedést és jobb méretgazdaságosságot lehet várni, ami pozitív, ugyanakkor ezen területek hozzájárulása a csoportszintű eredményhez most még marginális, így árfolyamhatásra nem számítunk.

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817707 TrendMan Előzmény: #817703

Szerintem az Über-t próbálják leválasztani az iparágról, hogy nehogy a tiltakozás az egész önvezető iparágat elérje.

Egyébként egy ilyen autóba sofőrt ültetni, akinek a feladata a puszta figyelem, szerintem az ember szolgasorba döntése és megalázása.

Ha ott vagyok valahol, akkor cselekvő akarok lenni, ha meg nem lehetek cselekvő, akkor ki akarok kapcsolni.

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817703 Koffein Előzmény: #817538

ez nagyon érdekes

"A Waymo, a Google önvezetőautó-projektjének járművei átlagosan 9000 kilométert tettek meg emberi beavatkozás nélkül. A Cruise, a GM önvezető autójával 1900 kilométert. Az Uber önvezető autóival egyelőre a cég visszafogott, 21 kilométeres célját se sikerült teljesíteni."

https://444.hu/2018/03/24/husz-kilometert-se-kepes...

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817538 TrendMan Előzmény: #817470

Itt egy jobb értékelés:

https://www.theguardian.com/technology/2018/mar/22...

Szakértők szerint az önvezető technológia épp ott és abban mondott csődöt, ahol jobb, mint az ember: A Lidar és radar-techonológia számára a sötétség nem lehet akadály, látnia kellett volna a kerékpárját a sötétben toló nőt.


a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817470 TrendMan Előzmény: #817296

Itt is, de szerintem egy human driver ráfékezett volna:

https://www.yahoo.com/finance/news/video-driver-au...

Azt nem értem, hogy miért lényeges, hogy a kormánykerék mögött ülő kövér hölgy épp elkaladozott ('distracted') ?

Hiszen nem ő vezetett.

Sőt! A szenzoroknak a sötétben is látniuk kellett volna! (After all, these systems are supposed to be able to see through the dark and cannot get distracted by Twitter.)

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817296 Koffein Előzmény: #817087

itt a belső kamera felvétel, ezt egy ember is benézte volna...

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-21...

tipikus, fekete ruha, ami elnyeli a fényt, semmi visszatükröződés... habár ezt az éjjellátó kamerák láthatták volna... meg az se mellékes, ha nem a telefonját bámulja a sofőr, akkor talán egy pár másodperccel korábban lépett volna a fékre...

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817169 TrendMan Előzmény: #817163

Jó cikk, jó érvekkel, a robot technológia ellen:

http://www.faz.net/aktuell/feuilleton/debatten/sel...

Ford 60 évvel ezelőtt hatalmas eufória mellett mutatatta be a jövő autóját:

A hátsó kerekek között egy törpe atomreaktor szolgáltatta az energiát, mely 8.000 kilóméterre elengendő enerigát adott.

Utána le kellett adni az elhasználódott fűtőelemeket a következő benzinkútnál.

Hogy mi történik egy ráfutásos baleset esetén?

Hogy hová teszik el a tömegesen felszaporodó elhasznált fútőelemeket?

Hja, kérem! Ezeket a kérdéseket akkor senki nem tette fel!

félautomata

#817137 TrendMan Előzmény: #817131

Nagyon látványos, hasonlít a Vidámparkhoz.

Viszont nem látom, hogyan old meg egy 80-100 km/h sebességnél hirtelen felmerülő problémát?

És, ha ez már nem teszt üzem lesz, akkor minden autó mellé adnak majd egy remote operátort, aki beugrik ha szükséges?

a valóság visszavág (Valóság vs MI 1:0)

#817087 Koffein Előzmény: #817073

index cikkben az szerepel, hogy "...Uber ütött el egy nőt, aki éppen átment az úton..."

euronews már azt mondja, hogy biciklizett, a képet elnézve az autó elé esett, vagy hirtelen fordult... gondolom kielemzik az adatokat, kizárt, hogy ne lett volna kamera az autóba...


Mercedes

#817020 Kissherceg

A Daimler-konszern azt tervezi, a tavalyi 2,4 millióról 3 millióra növeli a Mercedes-Benz autók eladását rövid időn belül. Három új gyár segít majd elérni a célt, köztük az új kecskeméti komplexum.

DSC09272

Markus Schaefer, a Mercedes-Benz Cars termelési és beszerzési igazgatója az Automobilwoche című német hetilapnak beszélt a márka előtt álló évekről. Többek közt arról, hogy miközben 3 millióra tervezik növelni az évente gyártott autók számát, a modellek számát 40-re kívánják bővíteni.

Az illetékes elmondta azt is, hogy három új gyártókapacitást adnak át az évtized végéig: az idei harmadik negyedévtől kompakt modelleket gyártanak a mexikói Aquascalientesban, 2019 végére épül meg az újabb gyár Kecskeméten, miközben a cég újabb üzemet tervez építeni Pekingben. A három projekt összesen 3 milliárd euró beruházással valósul meg és kulcsfontosságú lesz a hárommilliós évi eladás elérésében.

IMG 8704

A Daimler februárban közölte, hogy a tavalyi árbevétele 7 százalékkal 164,3 milliárd euróra emelkedett. A kamat-és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 14 százalékkal 14,7 milliárd euróra nőtt tavaly, amikor az adózott eredmény 24 százalékkal 10,86 milliárd euróra emelkedett.

A konszern arra számít, hogy miközben az értékesítése az idén enyhén emelkedik, a működési eredménye azonban a tavalyi szinten marad.

Micsinálnak a Fordnál???

#816557 Koffein

"Éves alapon 30 százalékkal csökkentek a Ford februári autóértékesítései Kínában, 47 500 körüli járművet adtak el. A menedzsment ezt a kínai újév miatt is kevesebb februári munkanappal indokolta. "

Mossák kezüket, indokolnak ezt meg azt... amióta kiszálltam, így első ránézésre esett vagy 25%ot... kevesebb osztalék, több fejlesztés...

gyjk

#816552 Kissherceg

Várttól elmaradó EBIT eredmény a BMW-től

A BMW tegnap délután, kereskedési időben publikálta 2017-es eredményét. Ez alapján az árbevétel 98,68 milliárd euró lett, felülmúlva a 97,74 milliárdos piaci várakozást. Az EBIT eredmény 9,88 milliárd eurós értéke viszont elmaradt a 9,91 milliárd eurós várakozástól. A társaság üzemi eredményhányada 8,9% volt. A társaság 4 eurós osztalék kifizetéséről döntött, míg a várakozás 3,75 euró volt. Az eredmény publikálását követően átmenetileg megnövekedett a volatilitás, azonban a nap egészének tekintetében csak enyhe emelkedést mutatott.

Kínai elektromos autóba fektet a Daimler

A Daimler megvásárolta a kínai partnere által tulajdonolt Beijing Electric Vehicle-nek (BJEV) a 3,93%-át. Ezzel egyrészt elmélyítették az együttműködést a cégek között, másrész mutatja, hogy a Daimler is egyre hangsúlyosabban foglalkozik az elektromos autók fejlesztésével.

dízel tiltás

#815538 Kissherceg

Sok dízel lesz a hazai utakon:

https://index.hu/gazdasag/2018/02/27/tortenelmi_do...

Ítéletet hozott a német szövetségi bíróság abban a perben, ami sokak szerint történelmi jelentőségűnek bizonyulhat. A bírósági döntés értelmében a német városok dönthetnek úgy, hogy kitiltják a legszennyezőbb autókat – írja az MTI.

A döntés elsősorban a dízeles autókat érinti, komoly következményei lehetnek az egész autóiparra, mint korábban a dohánykereskedelmi korlátozások a dohányiparra. A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát a levegőminőség javítása céljából, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.