Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

Volkswagen brand CEO-ja azt mondja

#801019 Koffein

"A régi világban van a Toyota, Hyundai és a Francia autógyártók. Az új világban van a Tesla."

"A Tesla azon versenytársak közé tartozik, akinek olyan képességei vannak, ami nekünk jelenleg nincs."

https://www.investing.com/news/stock-market-news/v...

Legalább beismerték, így tudnak tenni ellene ... :)

németek

#800272 Kissherceg

Az ifo elnöke szerint tök egyszerű a magyarázat: Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak. Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra – így Fuest, aki a Volkswagent hozta fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira, mivel a vevőközönséget a jelek szerint nem különösebben befolyásolják az ilyen iparági ügyek.

A cégek jó hírének azonban mindenképp árt az ügy Fuest szerint: érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent. Hozzátette: az esetleges büntetéseket és kártérítéseket azonban az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, van miből. Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó – mutatott rá.

Ford

#800255 Koffein

"A Ford a második negyedévben 56 centes eredményt ért el szemben a 43 centes várakozással. Az autógyártásból származó bevétel 37,1 milliárd dollár lett, ez enyhén elmaradt a várt 37,2 dollártól. A 2017-es egy részvényre jutó eredmény 1,65-1,85 dollár között lehet, a piaci várakozás csak 1,51 dollár volt. A második negyedéves EPS és az év egészére várt jó eredmény is nagyrészt az effektív adókulcs átmeneti csökkenésének köszönhető. A megemelt várakozás ellenére Észak-Amerikában nehéz évre számít a társaság a csökkenő marzsok miatt. Viszont a finanszírozási tevékenység jól teljesíthet a növekvő volumen és javuló marzsok együttes hatásaként. A határidős kereskedésben 1-2% körüli csökkenést mutatott a részvény."


Daimler + Peugeot

#800213 Koffein

Vártnál gyengébb negyedévet zárt a Daimler, az üzemi eredmény, 3,9 milliárd euró helyett 3,75 milliárdos lett. Főleg a tehergépjárműveknél gyengélkedett a vállalat, valamint az új technológiákra való felkészülés miatt is emelkedtek a költségek. A pénzügyi vezető ugyanakkor elmondta, nem fogják szétválasztani a különböző egységeket.

Nem okozott viszont csalódást a Peugeot, a 2,04 milliárd eurós üzemi eredmény 11 százalékos növekedést jelent éves alapon, és a bevételek is erősek lettek, közel 30 milliárd euróval. A menedzsment szerint ráadásul idén 1 helyett 3 százalékos növekedés is jöhet az európai piacon, és a dél-amerikai piac is erősebb lehet.

Ezt jól kifundálták

#799985 Koffein

http://www.portfolio.hu/vallalatok/gigabotrany_nem...

"Soha nem volt még akkora összejátszás német nagyvállalatok között, mint amire most titkos dokumentumok alapján bukkant a Spiegel. A kartellt öt német autógyártó, a Volkswagen, a Porsche, az Audi, a Daimler és a BMW hozta létre, 1990 óta rendszeres találkozókon döntöttek sokszor még a legapróbb technológiai részletekről is. A kartellezésre versenyhivatali eljárást követően derült fény, a részletek megismerését az is segítette, hogy a kartellben résztvevő Volkswagen önfeljelentést tett, és több fontos részletet is elárult a vállalatok közötti összejátszásról. Ha igaz az, ami a Spiegelhez eljutott dokumentumokból kirajzolódik, akkor a német cégeknek kartellezés miatt akár több milliárd euró bírságot kell fizetniük."


Daimler nyakán is szorul a húrok

#799668 Koffein Előzmény: #799216

"A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes újabb 3 millió autóra terjesztette ki a visszahívási programját, hogy módosításokat hajtsanak végre a dízelmotorokon. A visszahívás 220 millió eurós költséget fog jelenteni a Daimlernek, ami részvényenként nagyjából 20 cent. A hír negatív, de komoly árfolyamhatással nem számolunk." - erste

wooow

#799526 Koffein
Bemutatták a német csodaautót, amelyhez képest a Tesla is elavult. Az új Audi A8-ban számos olyan rendszer megtalálható, amit egyetlen másik luxusautó sem kínál. A Tesla, a Mercedes és a BMW is büszke önvezető technológiájára, ugyanakkor e márkáknál a vezetőnek akkor is rajta kell tartania a kezét a kormányon, ha épp az autója vezet helyette. Az új Audi A8-ban erre nincs szüksége, csak arra kell figyelnie, hogy képes legyen visszavenni az irányítást, amikor a robotpilóta erre figyelmezteti. Igaz, mindez akkor érvényes, ha a sebesség nem több mint 60 km/h, a kocsi többsávos úton halad, és a szembejövő sávokat fizikailag is elválasztották egymástól. A német törvényhozás pár hete fogadta el azt a törvényt, ami lehetővé teszi ezen újítás használatát. Ha viszont olyan országba megy át az autó, ahol még nincs meg a jogi háttér, akkor azt a GPS felismeri, és ott már nem engedi az Audi robotpilótájának működtetését.

Daimler nyakán is szorul a húrok

#799216 Koffein

Tovább dagad a botrány a Daimler körül, ugyanis a Süddeutsche Zeitung szerint több mint 1 millió járművet érinthet a káros anyag kibocsátási manipuláció. A járműveket 2008 és 2016 között értékesíthették két típusú dízel motorral. Két személy után nyomoznak jelenleg a német hatóságok, de a számuk valószínűleg nőni fog. A Daimler megerősítette, hogy teljes mértékben együttműködik a hatóságokkal a vizsgálat tekintetében. Az autógyártó árfolyama jelenleg 1,1 százalékos mínuszban tartózkodik.

Júniusi eladási adatok

#798364 Koffein

Gyenge autóértékesítési adatokról számolt be a General Motors, a Ford, valamint a Fiat Chrysler is. A GM júniusi értékesítése a várt 3,4 százalékos visszaesés helyett 4,7 százalékot csökkent az Egyesült Államokban, míg a Fordnak a várt 6 százalék helyett 5 százalékkal csökkentek az értékesítései éves alapon. A Fiat Chrysler júniusi értékesítése 7,4 százalékkal esett vissza, miközben az elemzők 7,9 százalékos csökkenést vártak. A gyenge értékesítési adatok ellenére igen szépen teljesítettek az autógyártók részvényei, 2-4 százalék körüli pluszokat hoztak össze.

A német autógyártók értékesítése valamelyest jobban alakult az Egyesült Államokban. A BMW csoport értékesítése 0,4 százalékkal emelkedett az Egyesült Államokban júniusban, míg a Mercedes-Benz eladásai 1,8 százalékkal lettek nagyobbak. Legnagyobb mértékben a Volkswagen értékesítse tudott nőni, 15 százalékkal. A BMW 2,1, a Daimler 1,1 a Volkswagen 1,4 százalékos pluszban zárta a napot.

bővít a bmw

#797733 Koffein

2018 és 2021 között további 600 millió dolláros beruházást hajt végre a BMW az amerikai spartanburgi gyárában, ami az X modellek jövőbeni gyártásához lesz szükséges. 2016-ban 411 ezer jármű jött le itt a futószalagról, amivel a gyár világviszonylatban a BMW csoport legnagyobbjának számít

A svédek hamarosan a Tesla torkához emelik a kést

#797457 Koffein

Önálló márkát formál a Volvo az eddig a svéd autómárka legerősebb modelljeit készítő, korábban teljesen független tuningcéget, a Polestart. Ennél is meglepőbb, hogy a cég kifejezetten a Volvo teljesen elektromos hajtású modelljeiért lesz felelős.

A bejelentés Hakan Samuelsontól a Volvo elnökétől származik, aki arra nem tért ki, hogy a globális almárkává tett Polestar megtartja-e tuning részlegét. Az új svéd villanyautómárka a Teslával és a BMW i almárkával veszi majd fel a versenyt, miután ősszel bejelentik a modelloffenzíva részleteit is.

http://totalcar.hu/magazin/hidegindito/2017/06/21/...

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media...

A Jaguar is tőzsdére mehet

#797388 Koffein

Mérlegeli a Jaguar tőzsdére vitelét az indiai Tata Group, a Bloomberg információi szerint. A helyszínek közül London mellett New York is szóba került, de végleges döntés nincs. A források szerint már több hónapja folyik az IPO előkészítése, bár a Tata szóvivője szerint nincs tervben a bevezetés. A vállalatot egyébként még 2,4 milliárd dollárért vették meg a Fordtól 2008-ban.

májusi eladások

#797229 Koffein

A gyengébb áprilist követően magához tért az európai autópiac, és éves alapon közel 8 százalékos bővülést lehetett látni májusban. Főleg a német piac remekelt (+13%), de az olasz és a francia eladások is 8 százalék felett emelkedtek. Ugyanakkor továbbra is aggasztó, hogy a Brexit tárgyalásokhoz közeledve igen gyenge a brit autópiac, az áprilisi 20 százalékos zuhanást követően ezúttal 8,5 százalékkal csökkentek az eladások.

...


7,6 százalékkal növekedtek az európai új autóértékesítések. Egyedül az Egyesült Királyságban mértek 8,5 százalékos csökkenést, amíg a legnagyobb növekedést a Németek tudták felmutatni 12,9 százalékos bővüléssel. A spanyol, francia és olasz értékesítés rendre, 11,2 , 8,9 és 8,2 százalékkal bővült. Továbbra is Volswagen csoport piaci részesedése a legnagyobb 23,3 százalékkal, amelyet a PSA Group és a FIAT-Chrysler csoport követ 10,1 és 7,4 százalékos piaci részesedéssel.

FIAT dízelbotrány

#797022 Koffein


A Fiat dízel gépjárművei akár a károsanyag határérték 20-szorosát is kibocsáthatták, mondta el a West Virginia University kutatója. Ez azért érdekes, mert ugyanez a kutatóközpont fedezte fel a Volkswagen botrányt is. A Fiat reagált a kutatók eredményeire, melyről több információt kértek, ugyanakkor azt is elmondták, hogy a jelek szerint a vádlottakat képviselő jogi iroda fizethetett a tesztért

Vizsgálódnak a Porschenál

#796927 Koffein

A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche-nál vizsgálódik a német hatóság, miután több újság is arról írt, hogy a V6-os dízelmotor kibocsátási értékei magasabbak lehetnek a megengedettnél. A Volkswagen csoport cáfolta ezeket, szerinte a törvényi előírásokon belül van a gépkocsik károsanyag kibocsátása. A hírnek egyelőre nem volt árfolyamhatása.

Volkswagen

#796716 Koffein

"Nem volt rossz hónapja a Volkswagennek, májusban enyhe emelkedést mutattak az értékesítési adatok. A Volkswagen márkájú autókból 3,5 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az Audi modellek a kínai gyengeség miatt visszaesést mutattak előző hónapban."


Elég erős támasz ez a 132-130 as szint, idén innen 3*pattant. Ha optimisták vagyunk újra pattanhat. Ami meglepő, hogy az egész dízel botrány alatt 90 alá nem ment az árfolyam. Az a pár alkalom, amikor benézett 100 alá alkalmi vétel volt.