Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

Geely bevásárolná magát a Daimlerbe

#808672 Koffein

"A Daimler visszautasította a kínai Geely ajánlatát, mely 3-5% közötti részesedést vásárolt volna a német autógyártóból, azonban ezt diszkont mellett szerette volna megtenni. A Daimler jelezte, hogy ez a meglévő részvényesek esetében hígulási hatással járna, így visszautasítják a Geely ajánlatát. Azonban továbbra is üdvözlik, ha a Geely piacon keresztül szeretne részvényeket vásárolni. A hír enyhén pozitív a részvényesek szempontjából."

Volvo

#808330 Koffein

Jó a Volvonak és ahogy nézem, csak amúgy hasít :)

"Az Uber amerikai fuvarmegosztó szolgáltató cég 24 ezer Volvót vásárol, hogy létrehozza saját önvezető, pilóta nélküli autóflottáját. A kínai tulajdonban lévő svéd gyártó 2019 és 2021 között szállítja le a városi terepjárókat. Egy-egy ilyen autó jelenlegi alapára 50 ezer dollár (közel 13 millió forint). A Volvókat különleges adóvevővel, kamerával és számítógépes programmal látják el. Az Uber jelenleg több amerikai városban üzemeltet Volvo és Ford típusú önvezető autókat kísérleti jelleggel. A cég, amely jelenleg a világ csaknem 500 városában nyújt internetes fuvarmegosztó szolgáltatást, több mint 600 millió dolláros negyedéves veszteséget halmozott fel, tavaly pedig majdnem 3 milliárd dolláros veszteséget termelt."

Razzia a bmw-nél

#806292 Kissherceg Előzmény: #805604

nem tudom, hogy feltűnt e nektek, de megint 0% thm mellett lehet új kocsikat vásárolni 20% önerő mellett. Alakul

Volvo

#805533 Koffein

Jól teljesített a Volvo a harmadik negyedévben. Az értékesítés 77,2 milliárd svéd koronát tett ki, míg az elemzői várakozások 76 milliárdról szóltak. A működési eredményben is felülteljesítettek ugyanis 7,02 milliárd koronát mutattak ki a soron, míg a várt érték 6,27 milliárd volt. A menedzsment megemelte a kamion szegmensre való várakozásait az idei évre vonatkozólag.

Figyelmeztet a Daimler vezér

#803340 Koffein

Angela Merkel a német választási kampányban többször ostorozta a német autógyártókat a dízelbotrány miatt. Felszólította az iparág szereplőit, fordítsanak még nagyobb összegeket a kutatás és fejlesztésre, az elektromos autózás elterjesztésére, hogy ezzel is segítsék a vásárlók bizalmának visszaállítását. Nem meglepő tehát, hogy a Daimler és a Volkswagen már a Frankfurti Autószalon megnyitása előtt jelezte, euró tízmilliárdokat költ majd arra, hogy elektromos autókat fejlesszen és gyártson. Ám a cégek vissza is vágtak a kancellárnak. A Daimler vezére, Dieter Zetsche például bejelentette, az elektromos járművek irányába történő eltolódás miatt a vállalat profitmarzsa az első időszakban feleződni fog. S amiatt, hogy olyan meghatározó alkatrészek, mint a belsőégésű motor vagy a többfokozatú sebességváltó kikerülnek a járművekből, rengeteg munkahely szűnik meg. Becslések szerint csak az elektromos hajtáslánc gyártására történő átállás 40 százalékkal kevesebb munkaerőt igényelne a jelenlegihez képest.

Ford

#802955 Koffein

Közel 6 százalékkal csökkentek a Ford dízel üzemű autó értékesítései Európában az év folyamán, nyilatkozta Steven Armstrong a Ford EMEA régiójának igazgatója a Bloombergnek. Armstrong szerint ennek köze van az európai autógyártók dízelbotrányainak, ugyanis azokat követően csökkent a kereslet az ilyen meghajtású autók iránt. Másrészt a német autógyártók reputáció vesztése egyfajta lehetőségként is felfogható, ugyanis ezzel megnyílt a lehetőség a piaci részesedés növelésére Európában. Az igazgató szerint a Brexit és a gyenge angol font továbbra is problémákat okoz a Fordnak, azonban dolgoznak azon, hogy minél inkább minimalizálják ezt a hatást. A Ford árfolyama 0,7 százalékos pluszt mutat a nyitás előtti kereskedésben.

Volvo

#802954 Koffein

Nagy ugrást mutat a Volvo árfolyama, 7 százalékos a plusz, és a mozgóátlag fölött a részvény. Az elemzők örülnek az új elektromos stratégiának, 2019-től csak ilyen autókat gyártana a cég. A célárak alapján 7 százalékos további emelkedést valószínűsítenek a szakértők.

Daimler

#802856 Kissherceg

A német Manager Magazin értesülései szerint három különálló cégre szedné a vállalat vezetése a Mercedes, méghozzá tevékenységi körök szerint, és a három részleg részvényeit külön dobnák piacra. Így juthatna plusz forrásokhoz a Daimler AG.

A szétválasztás tulajdonképp logikus lépés lenne, hisz így külön cégbe kerülne a Mercedes személyautó- és kis áruszállító üzletága, a teherautó- és buszgyártó részleg alkotna egy másik vállalatot, és a finanszírozási részleg, valamint a 2019-re ígért járműmegosztó szolgáltatás egy harmadikat. A döntés logikus lenne, hiszen a két gyártórészleg között lényegében ma sincs kapcsolat, legalábbis műszaki értelemben: személyautókban és furgonokban egyféle, a teherautókban és a buszokban egy másik szabvány alkatrészkészletre építkeznek, így a két részleg külön cégként is megállná a helyét, ez a működésben aligha okozna fennakadást.

Egyes spekulációk szerint ezzel egyrészt a cég összértéke is megnőne. Csak a teherautós részleg értékét, amelynek a Mercedes mellett része Mitsubishi Fuso, az amerikai Freightliner és a Detroit Diesel is, 36 milliárd dollárra becsülik, és a személyautó-gyártó fél értéke is hasonló nagyságrendű. Az új cégek részvényeinek egy részét aztán piacra dobhatná a Daimler, és ezzel előteremtené azt a plusz forrást, amelyre az elektromos modellek gyártására való átálláshoz rövidesen szüksége lehet.

Volkswagen brand CEO-ja azt mondja

#801019 Koffein

"A régi világban van a Toyota, Hyundai és a Francia autógyártók. Az új világban van a Tesla."

"A Tesla azon versenytársak közé tartozik, akinek olyan képességei vannak, ami nekünk jelenleg nincs."

https://www.investing.com/news/stock-market-news/v...

Legalább beismerték, így tudnak tenni ellene ... :)

németek

#800272 Kissherceg

Az ifo elnöke szerint tök egyszerű a magyarázat: Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak. Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra – így Fuest, aki a Volkswagent hozta fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira, mivel a vevőközönséget a jelek szerint nem különösebben befolyásolják az ilyen iparági ügyek.

A cégek jó hírének azonban mindenképp árt az ügy Fuest szerint: érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent. Hozzátette: az esetleges büntetéseket és kártérítéseket azonban az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, van miből. Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó – mutatott rá.