Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

hajókamóka

#813819 Kissherceg

Bár nem autó, de érdekes:

https://index.hu/tech/2018/01/26/tesla_uszaly_tehe...

Augusztusban öt, egyenként 52 méter hosszú és 6,7 méter széles uszály lép majd szolgálatba, melyek mindegyike egy 15 órányi utazásra elegendő akkumulátorral lesz felszerelve. A hajókra huszonnégy darab hat méteres, maximum 425 tonnás konténer fér majd fel, a gyártó pedig külön kiemelte, hogy a dízeles hajókkal szemben mindenképpen előnyben lesznek hely tekintetében, ezeken ugyanis nem viszi a helyet az eddig megszokott gépház. Ton van Meegen vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a járművekre felférne még több rakomány is, de néhány országban ehhez túl alacsonyan vannak a hidak.

Ezeknek vélhetően érezhető hatása is lesz, az utakon ugyanis az előzetes becslések szerint nagyjából 23 ezerrel lesz kevesebb teherautó, ez a szám pedig még tovább csökkenhet majd akkor, ha a később forgalomba helyezendő, nagyjából kétszer ilyen hosszú és tízszer ekkora befogadóképességgel rendelkező nagyobb hajók is járni fognak majd. A cég szerint egyébként csak ezekkel évente 18 ezer tonna széndioxid kibocsátását előzhetik majd meg.

A "csatornák Tesláinak" is nevezett uszályokat hat méteres akkumulátorok hajtják majd, melyek feltöltéséért a környezetbarát Eneco felel majd, a legérdekesebb pedig az bennük, hogy elméletileg még legénység sem kell majd rájuk, bár a működésük első időszakában még emberekkel fognak közlekedni, amíg kiépül az új infrastruktúra a forgalmas belső vízi útvonalak mentén.

Az uszályokat a holland Port Liner gyártja majd, akik azt állítják, évente akár 500 ilyen hajót is tudnának készíteni, az elektromos motorokat és akkumulátorokat pedig akár régebbi hajókba is be lehetne tenni, ezzel pedig lényegében forradalmasíthatnák a vízi szállítmányozást,

Az Eurostat legutóbbi mérései szerint az Európai Unióban a teherszállítás 74,9 százaléka zajlik a közutakon, 18,4 vasúton és mindössze 6,7 a belső vízi utakon, ami még akkor sem túl sok, ha figyelembe vesszük, hogy egyébként növekedő tendenciáról beszélhetünk.

Egyesülhet a Daimler és a BMW

#813582 Koffein

A Daimler és a BMW közel áll ahhoz, hogy megállapodjanak járműmegosztó szolgáltatásaik, a Car2Go és a DriveNow egyesítéséről - állítja a Reuters egy felsővezető információira hivatkozva.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/egyesulhet-a-d...

A két német luxusautó-gyártó azért szánhatná rá magát az együttműködésre, hogy ezzel erősítsék pozícióikat, illetve közös erővel vegyék fel a versenyt az Uberrel, illetve a többi közösségi utazásmegosztóval.

...

A közösségi járműmegosztás és a közösségi utazásmegosztás piaca hatalmas növekedés előtt áll, a felhasználók száma dinamikusan emelkedik. Jól mutatja ezt a tendenciát a Car2Go és a DriveNow tavalyi teljesítménye is, előbbi cég szolgáltatásait közel 3 millióan vették igénybe, amely 30 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest. Utóbbi vállalat pedig közel 1 millió felhasználót tudhatott magáénak, vagyis közel 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Csaknem 10%-ot nőtt a Mercedes 2017-ben

#812209 Koffein

A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes-Benz 9,9%-kal több, 2,29 millió darab személygépkocsit értékesített 2017-ben, ami a márka eddigi legjobb értékesítési eredménye. Ezzel a teljesítménnyel a Mercedes adta el a legtöbb luxusautót, megelőzve német riválisait, az Audit és a BMW-t is.

mint 2008ban

#812174 Kissherceg

Az elmúlt közel tíz esztendő legjobb eredményét produkálta 2017-ben az Aston Martin. A brit sportkocsigyártó az előző naptári évben ugyanis 5117 autót adott el, így 2008 után sikerült újra átlépniük az ötezres álomhatárt.

Geely bevásárolná magát a Daimlerbe

#808672 Koffein

"A Daimler visszautasította a kínai Geely ajánlatát, mely 3-5% közötti részesedést vásárolt volna a német autógyártóból, azonban ezt diszkont mellett szerette volna megtenni. A Daimler jelezte, hogy ez a meglévő részvényesek esetében hígulási hatással járna, így visszautasítják a Geely ajánlatát. Azonban továbbra is üdvözlik, ha a Geely piacon keresztül szeretne részvényeket vásárolni. A hír enyhén pozitív a részvényesek szempontjából."

Volvo

#808330 Koffein

Jó a Volvonak és ahogy nézem, csak amúgy hasít :)

"Az Uber amerikai fuvarmegosztó szolgáltató cég 24 ezer Volvót vásárol, hogy létrehozza saját önvezető, pilóta nélküli autóflottáját. A kínai tulajdonban lévő svéd gyártó 2019 és 2021 között szállítja le a városi terepjárókat. Egy-egy ilyen autó jelenlegi alapára 50 ezer dollár (közel 13 millió forint). A Volvókat különleges adóvevővel, kamerával és számítógépes programmal látják el. Az Uber jelenleg több amerikai városban üzemeltet Volvo és Ford típusú önvezető autókat kísérleti jelleggel. A cég, amely jelenleg a világ csaknem 500 városában nyújt internetes fuvarmegosztó szolgáltatást, több mint 600 millió dolláros negyedéves veszteséget halmozott fel, tavaly pedig majdnem 3 milliárd dolláros veszteséget termelt."

Razzia a bmw-nél

#806292 Kissherceg Előzmény: #805604

nem tudom, hogy feltűnt e nektek, de megint 0% thm mellett lehet új kocsikat vásárolni 20% önerő mellett. Alakul

Volvo

#805533 Koffein

Jól teljesített a Volvo a harmadik negyedévben. Az értékesítés 77,2 milliárd svéd koronát tett ki, míg az elemzői várakozások 76 milliárdról szóltak. A működési eredményben is felülteljesítettek ugyanis 7,02 milliárd koronát mutattak ki a soron, míg a várt érték 6,27 milliárd volt. A menedzsment megemelte a kamion szegmensre való várakozásait az idei évre vonatkozólag.

Figyelmeztet a Daimler vezér

#803340 Koffein

Angela Merkel a német választási kampányban többször ostorozta a német autógyártókat a dízelbotrány miatt. Felszólította az iparág szereplőit, fordítsanak még nagyobb összegeket a kutatás és fejlesztésre, az elektromos autózás elterjesztésére, hogy ezzel is segítsék a vásárlók bizalmának visszaállítását. Nem meglepő tehát, hogy a Daimler és a Volkswagen már a Frankfurti Autószalon megnyitása előtt jelezte, euró tízmilliárdokat költ majd arra, hogy elektromos autókat fejlesszen és gyártson. Ám a cégek vissza is vágtak a kancellárnak. A Daimler vezére, Dieter Zetsche például bejelentette, az elektromos járművek irányába történő eltolódás miatt a vállalat profitmarzsa az első időszakban feleződni fog. S amiatt, hogy olyan meghatározó alkatrészek, mint a belsőégésű motor vagy a többfokozatú sebességváltó kikerülnek a járművekből, rengeteg munkahely szűnik meg. Becslések szerint csak az elektromos hajtáslánc gyártására történő átállás 40 százalékkal kevesebb munkaerőt igényelne a jelenlegihez képest.