Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

vw szívás

#826272 Kissherceg

Lassan véget ér a Volkswagen dízelbotránnyal kapcsolatos gigászi visszahívás-sorozata Európában, így a hatóság most már bekeményít Németországaban. Úgy tudjuk, néhány autót már ki is vontak a forgalomból Hamburg és München körzetében, de minden, az emissziós normának meg nem felelő autóra hasonló sors vár.

„A visszahívás kötelező. Azok az autók, amelyeket nem javítottak, előbb-utóbb kikerülnek a forgalomból. Attól függően, hogy mikor adták ki a javítást a kérdéses autóra, a tulajdonosoknak egy vagy másfél évük biztosan volt. Ennyi időnek bőven elegendőnek kellett lennie, hogy részt vegyenek a visszahívásban.” - jelezte a KBA, a német közlekedés-felügyelet. Úgy tudjuk, az érintett, nagyjából 2,5 millió autónak, amelybe EA189 kódú motor került Németországban, a 95%-a már átesett a kötelező átalakításokon, és egy százalék alatti azoknak az autóknak a száma, amelyeknek a tulajdonosai a hatósági felszólításra sem reagáltak.

Egyelőre nem tudni, hogy más európai országokban is történik-e hasonló a ki nem javított csalós dízelekkel, de tekintve, hogy ezek milyen mértékben léphetik túl a rájuk vonatkozó károsanyag-kibocsátási határértékeket, a szigorra másutt is szükség volna.

e-motor gyártás

#826151 Kissherceg Előzmény: #825942

pont ide illik.

Összesen 124 ezer Volkswagen villanyautó visszahívását rendelheti el a KBA, a német szövetségi közlekedés-felügyelet, miután kiderült, hogy a cég villanyautó-töltőibe 8 ezred gramm kadmium került.

IMG 8370

A rákkeltő elem alkalmazása szigorúan tilos minden járműben, mivel attól lehet tartani, hogy az életciklus végén a kadmium a környezetbe kerülve közvetlen egészségkárosító hatást fejthet ki. A kadmium-tartalmú töltőt legalább négy VW típushoz mellékelte a gyártó: a Golf GTE-hez, a Passat GTE-hez, az e-Golfhoz és az e-Up!-hoz. Emellett a konnektoros hibrid Audi és Porsche típusok is érintettek.

A kérdéses modellek gyártását ideiglenesen leállították, és minden kadmium-tartalmú töltőt másik, a veszélyes fémet nem tartalmazó példányra cserélik, mivel ilyet is találtak egy másik beszállító kínálatában.

profit

#825926 Kissherceg Előzmény: #825916

szerény nyerők.


Az európai közbeszerzési értesítő csütörtöki számában jelent meg az a hirdetmény, ami szerint

a magyar állam mintegy 9 milliárd forint értékben vásárol elektromos autókat. Uniós forrásból.

A kocsikra a kiírás szerint a már nem létező Nemzetgazdasági Minisztériumnál pályázhatnak majd a költségvetési intézmények. A tenderen két beszállítót választottak: a Gablini 2,5 milliárd értékű részt nyert el,

6,5 milliárd pedig az állami beszerzéseken rendre jól szereplő Porsche Hungáriánál landolt.

profit

#825916 Koffein

Minden egyes eladott autója után 69 ezer eurós működési nyereséget ért el az első félévben a legendás olasz autómárka, a Ferrari - derül ki Ferdinand Dudenhöffer német közgazdász professzor friss tanulmányából. A Porsche is szép összeggel dicsekedhet: kocsinként 17 ezer eurós a profitja, a Mercedesnél, a BMW-nél és az Audinál 3 ezer euró körül alakul az autóik eladásából származó adózás előtti nyereség. A Teslát és a Bentley-t is megvizsgálta a szakértő, és azt találta, hogy mindkettő veszteséget termel. Elon Musk elektromos járművei darabonként 11, a brit luxusmárka kocsijai pedig 17 ezer euróst.

busz körkép

#825811 Kissherceg

rutinból vagyunk balfaszok...

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/08/07/ten...

Gulyás Gergely kormányszóvivő szerint kudarc lett a hazai autóbuszgyártás feltámasztására tett kísérlet. Mit ronthattak el, hogy idejutottunk?

A 2016 áprilisában bejelentett Nemzeti Buszgyártási Cselekvési Tervről az elmúlt két évben semmilyen elképzelést vagy irányt nem tudhattunk meg. Igazából kitaláltak valamit, amiről semmilyen konkrétumot sem tudtunk meg eddig. Ezt a kormányzat már a program kihirdetésekor is érezhette, ugyanis 2016. májusában felállították a Nemzeti Autóbuszgyártási Bizottságot (NABB) is, amelyről szintén nem hallottunk semmit sem az elmúlt két évben. Természetesen, amint kihirdették a buszgyártási programot, vásárolt az állam a Volánoknak 138 darab használt, több mint tízéves átlagéletkorú Volvo autóbuszt Nyugatról.

Persze a kormány időközben kitömte fejlesztési ingyenpénzekkel a neki kedves autóbuszgyártókat, majd rendelt is néhány száz járművet ezektől a cégektől, mégis olyan érzése van az átlagembernek, mintha egy feneketlen kútba dobták volna a megközelítőleg negyvenmilliárd eddig elköltött forintot. Felesleges fejlesztésekbe, évtizedekkel ezelőtti, már megbukott megoldásokra és technológiákra mentek el a támogatási pénzek.

Az épp felszámolás alatt álló Ikarus Egyedi, lánykori nevén MABI-Bus, többszöri határidőmódosítás után sem volt képes teljesíteni a szerződéseiben vállalt határidőket, de legalább fenyegetőzött és arrogánsan kezelt mindenkit, aki ezt szóvá tette. A cég, két év alatt az összes megrendelésének alig négy százalékát tudta teljesíteni.

Botrány ide, botrány oda, csúcson a Volkswagen eladásai

#824827 Koffein

A június végéig tartó hat hónapban a konszern 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A csoporthoz tartozó márkák közül a Skoda és a Seat eladása nőtt a legjelentősebben, miközben az Audié 3,8 százalékkal csökkent. A piacok közül jelentős bővülést mértek Brazíliában (plusz 22%) és Kínában (9%), utóbbi országban fél év alatt 2 millió autót értékesítettek. A cég arra figyelmeztetett, hogy a második félévben csökkenhetnek az eladásai, mert késedelmeket okozhat Európában egyes modellek értékesítésénél az átállás a WLTP emissziós követelmények teljesítésére.

rekord bmw

#824518 Kissherceg

A BMW 1,8 százalékkal, rekordszintre növelte autóeladásait az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.

A BMW közölte, a június végéig tartó hat hónapban 1 millió 242 ezer 500 autót adott el világszerte és ezzel rekordot állított be, mert még soha nem sikerült ennyi autót értékesítenie az első fél évben. A márka csak júniusban 238 920 autót adott el, 2,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A cég ezen felül megdöntötte házi villanyautós rekordját is: 13 ezer 806 elektromos autót értékesített júniusban, ami éves szinten 42,5 százalékos növekedés. Kontinensre bontva a BMW az első fél évben 1,2 százalékkal növelte eladásait Európában, 1,9 százalékkal Ázsiában (ezen belül 2,2 százalékkal Kínában) és 3,9 százalékkal Észak- és Dél-Amerikában.

vw botrány

#824129 Kissherceg

Már körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége. A legújabb probléma ugyan nincs közvetlen összefüggésben a csaló szoftverrel, a közvetett kapcsolatot azonban könnyű kimutatni.


Mint emlékezetes, a Volkswagen azzal bukott meg előbb az Egyesült Államokban, majd szerte a világon, hogy rengeteg dízelautója (nemcsak Volkswagen-modellek, hanem a szintén a csoportba tart Audik, Skodák, SEAT-ok, Porschék is) csak a teszteken teljesítette a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértéket. A motorvezérlő szoftver felismerte a tesztkörülményeket, és szépen adagolta a tüdőkárosító anyagokat semlegesítő ammóniát a kipufogógázba. Valós körülmények között viszont már nem igazán, ami szabályellenes.

A csoportnál tehát inkább megkerülték a szabályozást ahelyett, hogy mindent megtettek volna a betartásáért. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a Volkswagen legnagyobb, wolfsburgi gyárában problémát okoz, hogy megfeleljenek a káros anyagok kibocsátásának mérésére szolgáló új, szeptember 1-jétől hatályos eljárásrendnek.

Arról eddig is jöttek hírek, hogy valamennyi időre le kell majd állítani az üzemet a felkészülés érdekében, most azonban egy német portál arról ír a helyi hírügynökség beszámolója alapján, hogy

a futószalagoknak napi szinten le kell majd állniuk.

A feladat mondjuk valóban nem kicsi, mert több mint 200 modellvariáció esetében kell biztosítani az új szabályoknak való megfelelést.

A dolgozóknak írt levélben a konszernt vezető Herbert Diess azt közölte, hogy több hónapig tart majd, míg visszatérhet a termelés a normál kerékvágásba. Az üzemi tanács vezetője szintén azt valószínűsítette, hogy a problémák sora nem ér véget a harmadik negyedévben.

Braxit: BMW elhagyja a szigetet

#823482 Koffein

A BMW vizsgálja Nagy-Britanniai gyárainak működtethetőségét a Brexitet követően, de a Financial Times információi szerint létezik olyan szcenárió mely esetén inkább bezárják a gyárakat a szigetországban. Jelenleg négy gyárat is üzemeltetnek, melyekben többek között a Mini és a Rolls-Royce modellek is készülnek.

Daimler

#823239 Koffein

Csökkentette az idei üzemi eredmény (EBIT) várakozását Daimler. A negatívabb hangvételt a Kína által az USA-ban gyártott autókra kivett vámok, valamint a várhatóan kevesebb SUV értékesítés indokolja, míg a költségek ráadásul a vártnál jobban emelkednek. A negatív hatásokat nem tudják teljesen kompenzálni az értékesítés más piacokra történő allokálásával. Mindezeken felül a Mercedes-Benz kisteherautóinak dízelbotrány miatti visszahívásával csak romlik a helyzet.

Volkswagen

#822732 Koffein

A Volkswagen elfogadta az 1 milliárd eurós bírságot, amit a német felügyelet szabott ki rá a dízelcsalások miatt. A bírság részvényenként 3,4 eurós összeget jelent. A mostani bírság a korábbi összesen 25,8 milliárd eurós bírsághoz adódik még hozzá.


Daimler ...

#822597 Kissherceg Előzmény: #821977

A német kormány elhatározta magát, és 238 ezer Mercedes visszahívására kötelezte a gyártó Daimler-Benzt. A cég azt ígérte, Európa-szerte 774 ezer autójukat hívják vissza.

Autónként ötezer forintos büntetést kaphat a gyár amiatt, hogy az 1,6-os, Euró VI-os dízel motorja mégsem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak, ez a Vito kisbusz, a GLC városi terepjárót és a középkategóriának számító C-osztályt jelenti. Ez összesen 3,75 milliárd eurós költséget jelenthet a német autógyárnak.

A BMW 12 ezer, a Porsche 60 ezer autóját hívta vissza év elején hasonló okok miatt.

A Daimler tagadja, hogy rosszhiszemű lett volna, amiért az autói az utólagos méréseken nem mentek át. A dízelbotrány 3 éve pattant ki, a Volkswagen vallotta be, hogy átverte az európai mérőállomásokat, és autói valójában több károsanyagot bocsátanak ki, mint papíron. Abban az ügyben 11 millió autó volt érintett.