Regisztráció Elfelejtett jelszó

Ferrari

Szép belépő

#825481 Koffein

Mike Manley, a Fiat Chrysler új vezérigazgatója július 25-én beszélt elemzőknek arról, hogy a vállalat nem tudja teljesíteni a korábbi célkitűzéseket, és a 2018-as profit alacsonyabb lesz majd annál, amit még a korábbi menedzsment kitűzött, ezt nem nagyon jutalmazták a befektetők, pontosabban jutalmazták, csak egy 16 százalékos részvényárfolyam-zuhanás lett a vége.

Ma a Ferrari új vezérigazgatója futott bele a késbe, a dohányiparból érkező Louis Camilleri közölte a befektetőkkel a rossz hírt, hogy a korábban kitűzött célok kockázatokat is hordoznak magukban, és a Ferrari menedzsmentje szeptemberben áll majd elő azzal, hogyan is teljesíthető az a korábbi cél, hogy 2022-ig megduplázzák a Ferrari profitját, ezt a célt egyébként többször is inkább csak törekvésnek nevezte, mint kőbe vésett eredménycélnak.

A Ferrari árfolyama Camilleri bejelentése után 8,4 százalékot zuhant az olasz tőzsdén, ekkora esésre nem volt példa az elmúlt két évben.

Beköszönt az új Ferrari-vezér, erre akkorát esett az árfolyam, mint az elmúlt 2 évben egyszer sem


https://www.portfolio.hu/vallalatok/bekoszont-az-u...

Re: nincs cím

#747902 Koffein Előzmény: #747901

biztos fog esni, cash nélkül, eladósítva viszik tőzsdére, a bika piac végén, a medve elején, habár emlékeim ha nem csalnak a luxus termékeket annyira nem érintette az előző válság sem...

eeeeh A Ferrari részvé…

#747755 Koffein

eeeeh

A Ferrari részvények egyáltalán nem olcsók. Sőt. Az érdeklődés a részvények iránt nagy, így valószínűleg az ársáv tetején, 52 dolláron mennek el a papírok, azzal számolva pedig kifejezetten drága lesz a Ferrari részvény. Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója többször azt nyilatkozta, hogy a Ferrari nem csupán egy autógyártó, hanem egy luxustermékeket gyártó vállalat, így az árazásának is ezt kell tükröznie. Úgy tűnik, sikerült is luxusterméknek beárazni a részvényeket, amelyek nem csak az autógyártókhoz, de a luxuscikkek gyártóihoz képest is jelentős prémiummal foroghatnak.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/ha_ferrarit_akarsz_ne_legyel_olcsojanos.1.220842.html

KBC IPO összefoglaló

#747041 Koffein

Tőzsdére készül a Ferrari

Könnyen előfordulhat, hogy a jelenleg több mint 900 futammal, 225 győzelemmel, illetve 16 konstruktőr-világbajnoki címmel büszkélkedő Ferrari dicsőséglistája itt még nem ér véget. Ráadásul rövidesen bárki részese lehet a sikertörténetnek, hiszen már csak hetek kérdése, és tőzsdére lép az olasz luxusautó-gyártó.

Története egyik legfontosabb lépésére készül a Ferrari, ugyanis már csak hetek kérdése és tőzsdére léphet a világ egyik meghatározó luxusautó-gyártója. A részvény természetesen a KBC Equitas ügyfelei számára is elérhető lesz a kereskedés első pillanataitól fogva. Ha érdekli Önt a Ferrari közelgő részvénykibocsátása, és szeretné e-mailben megkapni kapcsolódó naprakész írásainkat, kattintson az alábbi gombra, és iratkozzon fel hírleveleinkre!

Kik a Ferrari tulajdonosai?

90 százalékos részesedésével jelenleg az olasz-amerikai Fiat Chrysler (FCA) autóipari konszern számít a Ferrari többségi tulajdonosának. A két cég közötti kapcsolat egyébként egészen 1969-ig nyúlnak vissza, amikor a Fiat 50 százalékos részesedést vásárolt a Ferrariban. A jelenlegi tulajdonosi viszonyok 1989-ben alakultak ki, ekkor az alapító, Enzo Ferrari halálát követően a Fiat további 40 százalékos részesedést vásárolt. A fennmaradó 10 százalékot Enzo fia, Piero Ferrari örökölte.

A két tulajdonos közül elsősorban a Fiat Chrysler érintett a Ferrari tőzsdére lépésében, miután az olasz-amerikai autógyártó 10 százaléknyi csomagot szeretne értékesíteni meglévő részesedéséből új befektetők számára. Eközben Piero Ferrari nem tervezi, hogy csökkentene részesedésén. A tőzsdei részvénykibocsátást (azaz IPO-t) követően egyébként 90 napig nem is adhatnak el további részvényeket, miután erre vállaltak kötelezettséget a kibocsátási tájékoztató tanulsága szerint.

https://www.kbcequitas.hu/static/upload/equitas/merleg/20151005-ferrari/hds-after-ipo.jpg

A Ferrari tőzsdére lépését követően az FCA nem tartaná meg fennmaradó 80 százalékos részesedését sem. A tervek szerint a cég saját befektetőit jutalmazná meg, ami konkrétan azt jelenti, hogy a Fiat Chrysler részvényesek értékpapírjaik után Ferrari részvényeket kapnának. Erre valamikor a jövő év elején kerülhet sor. A részvények átadását követően az FCA legnagyobb tulajdonosa, az Agnelli család lehet a Ferrari első számú befektetője, nagyjából 24 százalékos részesedés mellett. Ténylegesen azonban az Agnelli család (33%), illetve Piero Ferrari (15%) is nagyobb befolyással rendelkezhet majd a luxusautó-gyártóban, mint amit a tulajdonosi részarányokból következne. Számukra ugyanis lehetőség nyílik szavazatelsőbbségi részvények lejegyzése is az FCA részvényjuttatási programjának köszönhetően.

https://www.kbcequitas.hu/static/upload/equitas/merleg/20151005-ferrari/hds-in-2016.jpg

Hogyan lehetek Ferrari részvényes?

Legegyszerűbben Ferrari részvények vásárlása útján lehetünk tulajdonosai a luxusautó-gyártónak, erre azonban legkorábban csak a tőzsdei bevezetést követően kerülhet sor. Jó hír, hogy a KBC Equitasnál már a kereskedés első perceitől fogva elérhető lesz a Ferrari részvénye. Ehhez nem kell mást tenni, mint az NY-NYSE piacon kiválasztani a Ferrari részvényét.

Létezik egy másik mód is, hogy a Ferrari tulajdonosai legyünk, mégpedig ha az anyavállalat, tehát a Fiat Chrysler részvényeit vásároljuk meg. Erre egyébként a New York-i, illetve a milánói piacokon is lehetőség nyílik, miután a vállalat részvényei mindkét tőzsdére bevezetésre kerültek. Ennek a megoldásnak az a magyarázata, hogy az olasz-amerikai autógyártó a jövő év elején szétosztaná a fennmaradó részvényállományát meglévő tulajdonosai között. Ezzel kapcsolatban azonban még több kérdés is felmerül, például hogy mi az osztozkodás pontos dátuma, illetve hogy mikor kell mindenképp Fiat Chrysler tulajdonosnak lennem, ha részesülni szeretnék a részvényátadási programból.

Mikor indul a kereskedés a Ferrari részvényeivel?

A tőzsdei debütálás pontos időpontját egyelőre még homály fedi, annyi azonban bizonyos, hogy október 12-e előtt nem fog sor kerülni a lépésre. Legalábbis Sergio Marchionne FCA-vezér korábban arról nyilatkozott, hogy különböző okok miatt egy évnek mindenképpen el kell telnie a Fiat és a Chrysler összeolvadása, illetve a Ferrari tőzsdére lépése között. Márpedig előbbire 2014. október 13-án került sor. Néhány hete egyébként a Fiat Chrylser elnöke azt rebesgette, hogy szerinte október második felében lehet esedékes a Ferrari debütálása. Ezt támaszthatja egyébként alá a CNBC értesülése is, miszerint múlt pénteken kezdődtek az IPO-k előtt szokásos nagybefektetői roadshow-k.

Melyik tőzsdére vezetik be a Ferrarit?

Anyavállalatához hasonlóan a Ferrari is New Yorkban lépne tőzsdére a kibocsátási tájékoztató tanulsága szerint. Habár korábban arról is lehetett hallani, hogy egy másodlagos piaci bevezetést is fontolóra venne a menedzsment, erről azonban egyelőre nem lehet biztosat tudni. Lehetséges helyszínként egyébként Milánó és London neve merült fel.

Milyen áron lehet majd a részvényekhez hozzájutni?

Egyelőre még nem tudni, hogy a Fiat Chrysler milyen áron kívánja értékesíteni 10 százalékos részesedését a Ferrariban. Véleményünk szerint azonban már csak napok kérdése és erre is fény derülhet. Persze annyit már eddig is tudni lehetett, hogy az olasz-amerikai autógyártó vezérigazgatója, Sergio Marchionne legalább 10 milliárd euróra becsülte a Ferrari értékét, miközben az elemzői várakozások nagyjából 5-10 milliárd euró között szóródnak. Ezek alapján pedig egy 0,5-1 milliárd euró körüli IPO-ra kerülhetne sor.

Az IPO-ból befolyó összeg azonban egy az egyben a Fiat Chrysler kasszáját növelné, miután az FCA az egyetlen jelenlegi tulajdonos, amelyik részvényt adna el a tőzsdére lépés során. Fontos információ, hogy új részvények kibocsátására nem fog sor kerülni, tehát a Ferrari nem jut friss forráshoz.

Röviden a Ferrariról

Az 1929-ben alapított Ferrari a kezdetekben még csak versenyautókat gyártott. Az első közúti sportautójukra csaknem két évtizedet kellet várni, mígnem 1948-ban megszületett a Ferrari 166 Inter, melyet egészen 1950-ig gyártottak. Ezt követően a Ferrari igen gyorsan kultuszautó lett a multimilliomosok körében, akiket még a hosszú várakozási idő sem tudott eltántorítani.

A Ferrari története szorosan összefonódik a Forma-1-gyel, ami nem is csoda, hiszen az olasz luxusautó-gyártó már a kezdetekben, azaz 1950-ben is ott volt a száguldó cirkusz rajtrácsain. Ráadásul nem csak tradícióival büszkélkedhet az olasz istálló, hiszen egyben a legeredményesebb csapatnak is a Scudera Ferrari számít a Forma-1 történetében a maga 225 futamgyőzelmével, illetve 16 konstruktőri világbajnoki címével.

Manapság a Ferrari számít a világ egyik legexkluzívabb luxusautójának, amit továbbra is szeretnének megőrizni az alacsony gyártási volumen révén. Az autógyártó célja, hogy rövid távon 7 ezer darab közelében tartsa az éves gyártási volument, holott Sergio Marchionne Ferrari-elnök (és egyben Fiat Chrysler vezérigazgató) elmondása szerint akár 10 ezer autót is képesek lennének legyártani. Persze a kereslet élénkülése némi növekedést eredményezhet a szállítás terén, aminek eredményeképpen a leszállított luxusautók száma 2019-re megközelítheti a 9 ezret a tavalyi 7255 darab után.