Regisztráció Elfelejtett jelszó

Tesla Motors Inc - TSLA

záporoznak a rendelések

#809848 Koffein

Az utóbbi napokban a nagyvállalatok körében egyre keményebb licitverseny kezd kialakulni arra vonatkozóan, hogy ki rendel több Tesla-kamiont. A sort a Wal-Mart kezdte, aki 15 elektromos kamionra adta le a rendelését, amely a cég méretéhez és 6000 kamionból álló flottájához képest jelképesnek tekinthető. A német Deutsche Post 10 darabos és a kanadai Loblaw 25 darabos előrendelése sem volt túl nagy dobás.

Ezt követően viszont, mintha a marketingesek megérezték volna a vérszagot, egyre nagyobb darabszámú rendeléseket jelentettek be a vállalatok: először a Budweiser-söröket is gyártó Anheuser-Busch jelentette be, hogy 40 Tesla Semit vásárolnak majd, majd a Sysco közölte, hogy nekik 50 elektromos kamionra lesz szükségük.

Most viszont jött a Pepsi és közölte, 100 Tesla-kamionnal fogják kiegészíteni a flottájukat.

A bejelentést követően valószínűleg a nagy rivális Coca-Cola is beszáll majd a licitálásba. Szinte látjuk is a lelki szemeinkkel, ahogy karácsony közeledtével a Tesla Coca-Cola logójával ellátott kamionjai száguldanak végig a havas tájon, hogy aztán az oldalukról az üveges kólát a kezében szorongató Mikulás ránk kacsintson.

Pedig a Tesla Semi nem olcsó mulatság, a 300 mérföld (durván 483 kilométer) hatótávolságú változat ára 150 ezer dollár (durván 39,9 millió forint) lesz majd, míg az 500 mérföld (durván 800 kilométeres) megtételére képes változatért 180 ezer dollárt (durván 47,9 millió forint) kell fizetni. Miközben a kategóriájukba elérhető dízel kamionok átlagára 120 ezer dollár (durván 31,9 millió forint) környékén mozog az Egyesült Államokban. Ugyanakkor a korábbi várakozásokhoz viszonyítva, amelyek 200-250 ezer dollárra saccolták a Tesla-kamion árát, kedvezőbb vételárat közölt most a vállalat.

A foglalással kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy a Tesla pár hete úgy döntött, hogy aki szeretne egy elektromos kamionhoz hozzájutni a jövőben, már nem 5 ezer dollárt, hanem 20 ezer dollárt kell előlegként letennie érte. Ez pedig azt jelenti a vállalatok által eddig bejelentett 266 darab Tesla Semi esetében, hogy a Tesla számlájára mintegy 5,3 millió dollár fog beérkezni (durván 1,42 milliárd forint). Ez az összeg egyébként elenyésző az amerikai elektromosautó-gyártó árbevételéhez képest, amely megközelítette a 3 milliárd dollárt (durván 802 milliárd forint) a harmadik negyedév során.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/durva-licithab...

ezért sem fog csődbe men…

#808915 Koffein Előzmény: #808898

ezért sem fog csődbe menni... musk ezért is vonhatta össze solarcityt a teslaval...

Toyota

#808259 Koffein Előzmény: #808206

nem versenytárs a tesla http://www.portfolio.hu/vallalatok/a-vilag-egyik-l...

  • A Tesla nem ellenség, és nem is példakép a Toyotának, nyilatkozta a Spiegelnek Takeshi Uchiyamada, a Toyota felügyelőbizottságának elnöke.
  • még mindig nem jött el az idő a plug-in hibrid autók tömeges gyártására és értékesítésére
  • még mindig nagyon drágák a nagy hatótávú, akkumulátorral hajtott elektromos autók, ráadásul ezeket a nagy akkumulátor miatt sokáig tart feltölteni is, ilyen autók egyszerűen nem illenek a Toyota gyártási programjába
  • a Teslát nem tartja sem ellenségnek, sem példaképnek, inkább a német autógyártók azok, amelyek versenytársnak tekintik az amerikai autógyártót
  • a Toyota egy új típusú, szilárdtest akkumulátoron dolgozik, amelyben a széles körben elterjedt lítium-ionos akkumulátorokhoz képest több energiát lehet tárolni, és jóval gyorsabban lehet tölteni is azokat. a tömeggyártás 4-5 év múlva kezdődhet

Tesla elemzés

#808206 Koffein Előzmény: #808150

durva, hogy még a stooq-on készíted az elemzéseket :)

javaslom investing.com -ot, reg után eltudod menteni a grafikonokat, le is tudod menteni, vagy linkként közzé tudod tenni... :)


ez szopó lehet

#808151 rbbj11 Előzmény: #807810

tesla meg kéne vegye a fickót és a szabadalmat is. Én musk helyében akar a cég 5%-at is odaadnam érte

ez szopó lehet

#807810 Kissherceg Előzmény: #807044

A világhírű dán autótervező Henrik Fisker tavaly újraindította az elektromos autós startupját, és akkor azt állította, hogy grafénra épülő szuperkondenzátorban tárolja majd az energiát. Aztán visszalépett, és mégis inkább a hagyományos lítiumiont választotta.

Aki kevésbé jártas az autók világában, annak tudnia kell, hogy Fisker elég sok menő autót tervezett, például a BMW Z8-at, az Aston Martin DB9-et, és a Fisker Karma volt a világ első tölthető hibrid prémium autója, amivel a tervező rengeteg szakmai díjat besöpört.


Most megint olyan állításokat tett Fisker, hogy keményen meg kellett kapaszkodunk a székünk karfájába, mintha valamelyik szuperautójának az anyósülésén vittek volna el pár gyorsulós körre a Hungaroringen.

800 kilométerre elegendő, egy perc alatt feltölthető aksikat szabadalmaztat

Pontosan ilyen áttörésre vár az elektromos autók piaca, hogy az árammal működő járművek mindenben versenyképesek legyenek a benzinesekkel, és ne csak abban, hogy megmentik a Földet a pusztulástól.

Fisker szilárdállapodú akkumulátorokat használ, ami jóval biztonságosabb is a lítiumion aksiknál. Az energiasűrűsége pedig 2,5-szeres. A nagy mennyiségben való gyártása azonban kérdéses, mert erre még nincs példa, és az sem derült még ki, hogy képesek lesznek-e megközelíteni a lítiumion aksik árszintjét.

Sajnos Fisker is azt mondja, hogy az autókban csak 2023-ban fog megjelenni ez a fajta akkumulátor, ami még öt év, és addigra más autógyártók és beszállítók is szabadalmazhatnak ezt-azt. A forradalmian új aksi szabadalma persze alkalmas lehet arra, hogy Fisker jó pozíciót vívjon ki magának az elektromos autók piacán.

-15% a záró tippemDe ösz…

#806450 rbbj11 Előzmény: #806446

-15% a záró tippem

De öszintén szolva mindent figyelembe véve reális, hogy 250 usd-ig essen pár nap alatt

VW vezér

#806401 matgab Előzmény: #805578

melyik certikkel lehetne a teslát shortolni?

Hogy lehet megtalálni ezeknek a certiknek a tulajdonságait?

VW vezér

#805578 Koffein

is nekiment Muskéknak :)


Szóval most mégis muszáj egy mondatot mondanom a Tesláról. Minden tisztelettel. Van a világon a bejelentő világbajnok – nevet nem mondok. Van egy vállalat, amelyik nagy nehezen 80 ezer autót ad el évente. A Volkswagen 11 milliót ad el évente. És van olyan vállalat, mint a Volkswagen, amelyik 13-14 milliárd eurós nyereséget termel évente. És ha jól az információim, a Tesla negyedévente százmilliós összegeket éget el, a munkavállalóit kirúgja, milyen vidám dolog ez. Szóval nem tudom, hol van ilyenkor a szociális érzékenység. Szóval kérem, maradjunk a tényeknél, és ne hasonlítsuk össze az almát a körtével.


https://444.hu/2017/10/20/kemenyen-kiosztotta-a-te...