Regisztráció Elfelejtett jelszó

Tesla Motors Inc - TSLA

tégla

#820955 Koffein

nemsokára jöhet a tesla tégla :)

"Az alagutak fúrását ugyanis leginkább az hátráltatja, hogy a visszamaradó földet el kell szállítani – a vállalkozó persze kitalálta, hogy azt a földet is felhasználja, és egy kis beton hozzáadásával elsőosztályú téglákat készíttet belőle. „Ezek a téglák sokkal jobbak, mint bármilyen tégla, amit valaha építkezéseken láttam” – mesélt róluk Musk kissé trumpi retorikával. Elmondása szerint az olcsó lakhatást segítenék ezzel az üzlettel Los Angelesben."

https://qubit.hu/2018/05/18/olcsobb-lesz-elon-musk...

összefoglaló cikk

#820825 Kissherceg

https://index.hu/gazdasag/2018/05/16/tesla_elon_mu...

Elon Musk techmilliárdos és önjelölt vizionárius el akarta hozni a jövőt az autóiparban, ám mindezt úgy, hogy közben cseppet sem tanult a múltból. Cége, a Tesla hiába tervezi a világ legmenőbb elektromos kocsijait, autót gyártani egyelőre nem igazán tud, és a jelek szerint pont legforradalmibb vállalásába, a termelés teljes automatizálásába kezd belerokkanni anyagilag. Leírni persze még korai lenne, de nagyon rosszul áll a megváltójelölt.

Elon Musk amerikai techmilliárdos három hónappal ezelőtt kilőtte az egyik saját cége által gyártott elektromos autóját a másik cége rakétájával az űrbe, amivel látszólag sikeresen megmozgatta szinte mindenki fantáziáját, a technológiai fejlődés látszólag csökkenő számú híveitől kezdve a szürrealizmus kedvelőin át egészen a minden erkölcsi és mentális gyeplőt levetkőző későkapitalizmus túlkapásain szörnyülködő újkomcsikig.

Ám minden idők legdrágább és legjobb autóreklámja mégis tök hiábavaló volt, Musk jobban járt volna, ha inkább fogja, és eladja azt a szerencsétlen kocsit. A szóban forgó kocsit gyártó cégről, a Tesláról az utóbbi néhány hónapban ugyanis elég világosan kiderült, hogy

REKLÁMOZNI UGYAN IRTÓ JÓL TUD, ÉS AMÚGY AZ ELEKTROMOSAUTÓ-TERVEZÉSBEN IS VILÁGVEZETŐ, DE HIÁBA ÉR TÖBBET A TŐZSDÉN A FORDNÁL ÉS A GENERAL MOTORSNÁL, SAJNÁLATOS MÓDON AZ AUTÓIPAR KÉT ELÉG FONTOS FOLYAMATÁRA, A SZEMÉLYGÉPJÁRMŰVEK ELŐÁLLÍTÁSÁRA ÉS ÉRTÉKESÍTÉSÉRE NEM IGAZÁN KÉPES.

A cég új modelljére mintegy félmillió potenciális vásárló jelentkezett be és tett le ezerdolláros (264 ezer forintos) foglalót, ám a marketing hiába működik, ha a jelenlegi tempóban havi kétezret tudnak csak gyártani. Bár Musk továbbra is rendületlen tempóban jelenti be az új kocsikat (sőt egy kamiont is), közben

  • a cég gyáraiban káosz uralkodik, miután megpróbálták robotokkal helyettesíteni az embereket, de kiderült, hogy azért van, amiben az emberek még mindig jobbak;
  • a kocsikon komolynak tűnő minőségi és tartóssági problémák jelentkeznek,
  • és egyre több a kérdőjel a cég által kissé megtévesztő módon autópilótának nevezett vezetésrásegítő rendszerrel kapcsolatban.
  • A veszteségek pedig az egekben, és a pénzügyi trükkök százai ellenére (másfél évtizedes története során már sokadszor) hamarosan a pénz is elfogy.

A Tesla persze sok tekintetben már így is elhozta a jövőt, azonban egyre többen vannak, akik szerint a jövő hamarosan véget ér a cégnek. Elon Musk a jelek szerint kicsit túl nagyot álmodott, amikor az autógyártás teljes forradalmasítását ígérte, és a világ egyik legjobb autója sem elég hozzá, hogy a sorozatos betlijeit ellensúlyozza. Miközben a lesajnált konkurencia messze nem olyan impotens, mint amilyennek beállítja. Azért temetni még nem kell a Teslát, de a forradalom a jelek szerint lassabb lesz, mint amit a messiás ígért.

shortolni kellene. Telje…

#820143 matgab Előzmény: #820119

shortolni kellene. Teljes nonszensz, hogy a piac többre értékel egy pár ezer darabos gyártósorú gyárat, mint a Fordot, vagy szinte a VW-t, Toyotát...

Ráadásul úgy, hogy folyamatosan ígérgetnek, amit soha nem tartanak be. Iszonyat innovációs ráfordítás mellett hiányzik a cash cow termék és a piaci penetráció.

Egyértelmű, hogy csődbe fog menni, kivéve ha elkezdem shortolni, akkor biztos, hogy felvásárolná valaki...

Lehet kis pénzzel kellene kezdeni...

Mivel shortolnátok a Teslát a KBC-nél?

A Tesla úgy égeti a pénz…

#820119 TrendMan

A Tesla úgy égeti a pénzt, mint senki más

A Tesla Motors, Elon Musk elektromos autókat gyártó cége percenként 6500 dollárt (1,7 millió forintot) éget el, vagyis ekkora veszteséget termel - ment utána a cég adatainak a Bloomberg hírügynökség. Számításai szerint az év végén kifogyhat a likvid tartalékaiból a cég.

Komoly kockázatát látják a Bloomberg szakértői annak, hogy a 15 éve fennálló vállalat 2018 végéig kifut a pénzéből. A szabad cash flow-ja már az ötödik egymást követő negyedévben negatív. Ez az a szám, amit a cég május 2-án várható negyedéves gyorsjelentésében érdemes figyelni.


A Bloomberg cikkének szerzői a vállalat veszteségtermelő "képességének" szemléltetésére egy számlálót is elhelyeztek az oldal tetejére, ami folyamatosan pörög az idő előrehaladtával és azt mutatja, hogy a cikk olvasása alatt mekkora veszteséget termelt a Tesla.

Weird Bloomberg is alive and well: https://t.co/0quRwJRPFw
— Katie Drummond (@katiedrumm) 2018. április 30.

A cikk azt is megjegyzi, hogy Musk automatizált gyártást vizionált, miközben a 2010-ben látott 899 főről köze 40 ezerre hízott a vállalat alkalmazottainak száma. Részben ez is hozzájárult a cég kifeszített pénzügyeihez. A munkavállalók létszámának növekedési üteme magasabb volt a bevételek növekedésénél az elmúlt 4 negyedévből 3 negyedév esetében. Persze ebben már benne vannak a 2017-ben átvett SolarCity alkalmazottak is.

2014 és 2017 között a Tesla alkalmazottainak létszáma megtriplázódott, miközben az egy alkalmazottra jutó árbevétel stagnált.

Még több érdekesség a Tesla számairól a Bloomberg gyorsjelentést megelőző cikkében található.

vajon elnők maradhat-e Musk?

#820067 Koffein

asszem agyf@xt kapna ha egy mini részvényes szabadítaná meg az elnöki pozitól.. :)

"A Muskot Tesla-elnöki pozíciójától megfosztható javaslatot egy Jing Zhao nevű részvényes nyújtotta be, aki mellesleg csupán tizenkét részvényt birtokol a vállalatból. A javaslat kifejti, hogy a gyakorlat, miszerint a cég vezérigazgatója és elnöke is egy személy hatásos lehetett ugyan a Tesla első éveiben, de időközben megváltoztak a piaci viszonyok."

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/04/28/a_tes...

"Az elsődleges vizsgálat…

#819111 matgab Előzmény: #819093

"Az elsődleges vizsgálataik alapján ugyanis arra gyanakszanak, hogy a navigációs rendszer nem megfelelően érzékelte az útszakasz sávjainak felfestését."

Ezt úgy elképzelem, hogy mit csinálna egy Tesla robotpilóta a magyar utak felfestésének elemzése közben, ahol még az előző felújítás , sávelterelés félig fennhagyott nyomai is ott vannak és a legkisebb esőben már nem látszódó normál felfestések esetén..

Valószínű megzavarodna, mint vasorrú bába a mágneses viharban...

Beperelték a Teslát a ha…

#819093 TrendMan

Beperelték a Teslát a halálos baleset után

Pár hete is mi beszámoltunk arról, hogy az elválasztófalnak csapódott majd kigyulladt egy Tesla Model X a kaliforniai Mountain View 101-es autópályán. A sofőrt a helyszínről még kórházba tudták szállítani, itt viszont sajnálatos módon belehalt sérüléseibe. A családja pert indított az amerikai elektromosautó-gyártó ellen.

Sokáig nem lehetett tudni, hogy be volt-e kapcsolva az Autopilot funkció, vagy manuálisan irányították a járművet. A választ pár nappal később a Tesla adta meg, a cég hivatalos közleményében jelezte, hogy az ütközés előtt kapcsolta át önvezető módba az autóját a sofőr, aki a becsapódás előtt hosszú másodpercekig nem fogta a kormányt. A cég azt is elárulta, hogy a baleset előtt a sorőrnek 5 másodperc, illetve 150 méter állt rendelkezésére, hogy észrevegye a betontömböt és elkerülje a balesetet.

Az áldozat, Walter Huang családja ezt a magyarázatot nem tudta elfogadni, ahogy elismerte a Tesla, hogy működött az Autopilot funkció a járművükben, pert indítottak a társaság ellen. A családot képviselő Minami Tamaki ügyvédi iroda álláspontja az, hogy a rendszer nem működött megfelelően a baleset pillanatában és ez okozta a szerencsétlenséget. Az elsődleges vizsgálataik alapján ugyanis arra gyanakszanak, hogy a navigációs rendszer nem megfelelően érzékelte az útszakasz sávjainak felfestését.

A mostani volt a harmadik ismert halálos kimenetelű baleset, amely során működött a Tesla Autopilot funkciója. Az ügynek pedig azért van egyrészt nagy jelentősége, mert a befektetők kiemelten figyelik, hogy hogyan fejlődik a vállalat önvezető technológiája. Másrészt minden ilyen típusú halálos kimenetelű baleset növeli annak kockázatát, hogy jelentősen szigorítják a szabályozást az önvezető autózás területén.

A halálos balesetet követően keményen büntették a vállalatot a Tesla befektetői, a mostani hír viszont egyelőre nem volt jelentős hatással az árfolyamra, a Tesla papírjaival jelenleg 297,4 dolláron kereskednek, amely 1 százalékos csökkenést jelent a szerdai záráshoz képest.

Beperelték a Teslát a halálos baleset után

spacex nem fog beolvaszt…

#818343 Koffein Előzmény: #818339

spacex nem fog beolvasztásra kerülni. azzal más tervei vannak. azaz egyetlen nyereséges cég, amiből jön a pénz, azt eltudom képzelni, hogy hitelt ad a teslának, vagy részesedést vásárol a spacex... tőzsdére is azért nem vezeti be a spacex.et, hogy ne legyen kitéve az árfolyam ingadozásnak, a rövid távú / negyedéves céloknak...

érdekes, sok mindennel e…

#818339 rbbj11 Előzmény: #817596

érdekes, sok mindennel egyet is értek, de azt elfelejtették, hogy a Tesla nem csak autót gyárt. Össze lett vele olvasztva a SolarCity-vel, akkumulätorgyärto is, spaceX is lehet idövel beolvasztäsra kerül?

á1

#818335 rbbj11 Előzmény: #818290

Figy, a 100 usd-s ärfolyamhoz képest tul van rendesen értékelve, megcsinálta volna lehet ker. idöben is. Oké, hogy 1000 usd-re várom a teslát, de nem mostanában...sok-sok év kell még ahhoz. Jelenleg 200 usd felett nem tul vonzo nekem

A Tesla hamarosan megkez…

#817596 negyvenentúl

A Tesla hamarosan megkezdi a termelést Kínában (is). Ha minden igaz itt is fognak már Model S és Model X-et gyártani. - ezek futótávjuk meghaladja már a 400 kmt is. Nagyon kíváncsi leszek, hogy a töltőkapacitás is ugyanolyan gyorsan fog gyarapodni, mint a megtehető km-ek szám...

A 2018 as helyzetről találtam egy jó összefoglaló videót. Nem csak tesláról van szó, de akit érdekel az e-mobilitás, mint befektetés, nézze meg mindenképp:

hatalmas

#817570 Kissherceg

ez hatalmas:))

A Tesla szerint Dél-Ausztrália nem fizeti meg őket rendesen a tartomány erőműtelepeinek működtetéséért. A farmon a Tesla akkumulátorait használják, de a Tesla azt állítja, hogy AEMO, az ausztrál energiapiaci ügyintéző nem fizet nekik annyit, mint amennyit ők megtermelnek. Az elszámolási vita egy műszaki eltérésből fakad: a Tesla gyorsabban továbbítja az áramot a hálózatba, mint ahogy azt az AEMO képes lenne regisztrálni.

A Tesla becslései szerint a Hornsdale Power Reserve erőműtelep akkumulátoraival 30-40 százalékkal több energiát szolgáltatnak, mint amennyiért az AEMO fizetett, és ennek az az oka, hogy az AEMO a műszaki specifikációit még a fosszilis erőművek generátorainak működéséhez igazította. A fosszilis rendszerek viszont lassabban továbbítják az energiát, mint a Tesláé.