Regisztráció Elfelejtett jelszó

online tolmács (deus ex machina?)

rbbj11 Előzmény: #816684

Nagyon érdekes cikk, el is hiszem a szerzőnek, és támogatom is a részben ellenőrzött digitalizációt. De ez teljesen más téma, mint amiböl kiindultunk. Hogy mi magunk mennyire kell és mennyire tudunk szűrőként funkcionálni, nem jelenti, hogy van e a digitális fejlödésnek jogosultsága vagy nincs. Ez kb olyan hozzáállás, mint a ludditáké volt. Pont ez az, az elavult oktatási rendszert kéne fenekestül felforgatni, ami persze megint tömegek utcára kerülésével járna, amit egy pedagógus szervezet sem fog támogatni soha. Az a helyzet, hogy mi magunk vagyunk az átalakulás és egy jobb világ gátjai, nem a vagyonos emberek. Épp a középszerüek. A politikus és hatalmi elit is azért nem forradalmasítja az oktatást, mert nem elég nagy az igény a közemeber részéröl, megosztottak, hogy egyáltalán mit kell oktatni, és a pedagógus társadalom kétharmadát ki kéne rúgni, egy igazi forradalomnál.

Nagyon tetszett legutóbbi startup safaryn az egyik kerekasztal beszélgetés egyik mondata: "a magyar oktatási rendszerben eddig mindössze két drasztikus reformot sikerült csak keresztülvinni, azokat is nagy ellenállás ellenében: a technika tanárok informatika tanárokra cserélését és az orosz tanárok francia és angol tanárokká átképzését / cseréjét".

Na most a legtöbb tantárgyát a negyede óraszámra kéne levágni, helyettük pl a digitális információk tudatos feldolgozását, innovatív gondolkodást fejlesztö projekteket, jogi alapokat, pénzügyi és közgáz alapokat stb stb kéne középiskolában oktatni, söt, egyre inkább általánosban is. Ezt soha a büdös életben nem lehet egy ilyen elözö évszaázad elején megrekedt gondolkodású társadalmon keresztül vinni, így marad az, hogy a kevesek, akik lépést tartanak a világgal és tökéjük is van, kénytelen kelletlen egyedül aratják a babérokat és ha akarnák se tudnának belöle sokat visszaosztani az átlagembernek.