Regisztráció Elfelejtett jelszó

Kisbarátod Zozó :)

banyaiz Előzmény: #803033

Beteg vagyok úgy látszik. :) Na még az oktatási témára visszatérve , nagyon nem értek egyet pl azzal, hogy a történelem oktatás túl sok. Ki kell venni a tananyag 40%-át meg ilyen elvadult ötletek. Épp az a baj túl kevés.

Szerintem úgy lenne helyes oktatni a történelmet, hogy sokkal jobban összekapcsolni a kötelező olvasmányokkal és az irodalommal. Koncepcióként összekapcsolni sokkal jobban. Ezt úgy megvalósítani, hogy amikor elkezdődik a történelem tanítása folyamatosan növelve a hozzákapcsolt szépirodalmi aktuális cuccokat. Oda eljutva, hogy mondjuk egy végzős gimnazista választhat 150 könyvből témánként legalább 10 ből amiből minimum el kell olvasnia 30-at mondjuk. De témakörönként 2-öt, és mindez az aktuális történelem és irodalom tananyaghoz kapcsolva.

Mit tudom én tanul a napóleoni időkről akkor Háború és béke és Nyomorultak, nem tudom mi van még valami Jókaitól amiben szerepel , és még ez mellett 20 cím amiből egy sem jut eszembe hiányos műveltségem okán. Vagy mondjuk tanul a kommunizmusról akkor kötelező olvasmány Marx-Engels A tőke , ezt lehet mindjárt a pénzügyi ismeretekhez is kapcsolni, mert esetleg már addigra sikerült túllépni az alapfogalmakon és akkor mint olvasmány. Így tovább mint koncepció.

Mindez csak kiegészítésként irodalom és történelem , és a gazdaságtörténet, pénzügyi ismeretek stb összekapcsolásaként . Egy rendszerré, és még az erkölcstant is bele lehet venni, mondjuk egy Bűn és bűnhődés és hasonlókkal.

Akkor talán nem lenne olyan probléma , hogy megkérdezik az ELTE diákjait ki volt Eötvös és egy szót se tudnak róla szólni, mi fán termett a jóember. Vagy megkérdezik a Műegyetemem mikor volt a II. Vh és gőzük sincs róla. Ez nem utal túl nagy ismeretekre akármekkora is az a tananyag. Nem is mernék ilyesmire gondolni mi lett volna ha pl Kun Béláról kérdezik meg , vagy Tisza Istvánról mikor élt és mit csinált. :) Katasztrófa vsz ezek után a tananyag csökkentéséről beszélni.

Na ez most hosszabb lett. :)